Dialektika e globalizimit
Shkruan: Nexhat Bexheti
Ka shumë përkufizime të globalizimit. Të gjitha pak a shumë përbëhen nga integrimi i vendit ndarja ndërkombëtare e punës dhe integrimi i faktorëve të prodhimit në shkallë ndërkombëtare. Kështu që Bhagwaty (2004) e përkufizon globalizimin ekonomik si “integrimin e ekonomive kombëtare në ekonomi përmes tregtisë, investime të huaja direkte, lëvizje afatshkurtër të kapitalit, ndërkombëtare
lëvizshmëria e punëtorëve dhe humanitarëve në përgjithësi, dhe flukset ndërkombëtare të teknologjisë”.
Anne Kruger përcakton globalizimi si “një fenomen falë të cilit subjektet ekonomike në çdo pjesë të botës shumë më të ndikuar nga ngjarjet në botë se më parë” (Wolf 2004) Ne jemi shumë më afër me Hederson’s përkufizimi i globalizimit. David Henderson, ish-kryekonomist i OECD-së, e përkufizon globalizimin si “Lëvizja e lirë e mallrave, shërbimeve, punës dhe kapitalit, duke krijuar një treg të vetëm input dhe output, dhe trajtim të plotë kombëtar të investitorëve të huaj, në mënyrë që në aspektin ekonomik të mos ketë më të huaj”.
Ne besojmë se këto dhe përkufizime të ngjashme të globalizimit janë përkufizime teknike dhe sipërfaqësore të globalizimit. Ne jemi më të prirur për përkufizimin tonë politik ekonomik, i cili thotë se globalizimi është një proces privatizimi e burimeve ekonomike të botës sipas kapitalit të madh, shumë shpesh virtual dhe hibrid, për çfarë dëshmohet nga zgjerimi eksponencial i derivativëve financiarë gjatë njëzet viteve të fundit, vlera e të cilave është arritur në 457 trilion euro në 2007 (Deutsche Borse Group 2008). Dhe, nëse privatizimi është një proces politik me pasojat ekonomike, të ndjekura dhe të shtrira shumë shpesh nga politika e institucioneve financiare ndërkombëtare,
Dialektikisht, arrijmë në përfundimin se globalizimi është procesi i transformimit të territorit (kombëtar) shteti në një treg, shtet global korporativ si një fazë e re në zhvillimin e kapitalizmit, të cilën ne do ta bënim i quajtur megakapitalizëm, i cili, i vëzhguar në mënyrë dialektike, përbën fazën paraardhëse të zhvillimit të kapitalizmit post-kapitalizmi dhe shoqëria post-tregut, siç shihet nga Marksi (Kapitali), Keynes (Ekonomik mundësitë e nipërve tanë) ose Hilferding (Kapital financiar).
Shkenca ekonomike, e cila deri në epokën e globalizimit reflektonte kryesisht interesat ekonomike kombëtare, po shndërrohet në shkencë ekonomike që pasqyron interesat e subjekteve të reja themelore të globalizimit.
Shoqëri të tilla si megakorporatat transnacionale dhe megabankat transnacionale. Kur dhe nëse ka një afirmim morbid të parimit të parë të globalizimit – fitimit, atëherë shoqëria globale do të jetë gati. Për transformimin e saj në një ekonomi post-tregu dhe shoqëri post-kapitaliste (Soroš), dhe ekonomike shkenca do të humbasë kuptimin e saj (Keynes).
Rreth Microsoft:
E themeluar në vitin 1978, Microsoft (“NASDAQMSFT”) është lider në mbarë botën në softuerët për kompjuterë personalë dhe qeverisje demokratike. Kompania ofron një gamë të gjerë produktesh dhe shërbimesh për publikun, biznes dhe përdorim personal, çdo dizajn me misionin për ta bërë atë më të lehtë dhe më të aksesueshëm për njerëzit për të përfituar çdo ditë nga fuqia e plotë e kompjuterit personal dhe shoqërisë së lirë.
Rreth Shteteve të Bashkuara:
E themeluar në vitin 1789, SHBA është kombi më i suksesshëm në historinë e botës dhe ka qenë një fener demokracisë dhe mundësive për mbi 200 vjet. Me seli në Uashington D.C. SHBA është një filial në pronësi të plotë të Microsoft Corporation.Mashtrim anonim i Microsoft-it që u shfaq në internet
A ishte Kulla e Babelit versioni origjinal i Internetit? Por çfarë bëri Zoti me Kullën e Babel? (Friedman, T. 2000) Lexus and the Olive Tree)